denise

lördag, november 04, 2006

Ny i Göteborg= ensamt!

hej!
lite trist att jag ska behöva börja med tråkiga, deppiga saker att skriva om men inte mycket att göra någonting åt för det är så här det känns för tillfället!
Jag har nu bott i Göteborg i tre veckor, och känner att jag inte har kommit någonstans över huvud taget. Jag har inget jobb, jag har inte hittat några vänner eller någon att umgås med över huvud taget. Förutom min pojkvän, men han har ju ett eget liv, och egna vänner han vill hinna med också. Och det är då, som denna lördagskväll, när han vill gå ut själv med sina vänner, som jag känner mig så ensam. Vad ska jag göra då? Jag vill gärna gå ut men med vem? Det är en ond cirkel, jag vill gå ut för att lära känna nya människor men jag känner ingen som jag kan gå ut med så jag blir sittande i lägenheten till slut ändå. Och här lär jag inte känna någon. Så vad ska jag göra? Tips, någon?
Jag vill inte bara sitta här och vänta på att pojkvännen ska ha tid att umgås hela tiden, så beroende vill jag inte vara. Jag menar, folk flyttar till nya städer hela tiden, där de inte känner någon, hur gör dom? Hur kan jag göra?
Missförstå mig inte, jag älskar att umgås med min Daniel, och jag tycker att hans vänner är trevliga, men vill ju ha en egen umgängeskrets, som inte är kopplad till honom.
Nå ja, någonstans där ute finns det vänner till mig också, och någongång ska jag väl lyckas hitta dom, önskar bara att någon av dom redan var hittad...