denise

torsdag, juni 07, 2007

Jag-är-bra-boken

Varje kväll innan jag går och lägger mig försöker jag skriva ner tre saker som jag har gjort bra under dagen, tre saker jag är tacksam för, och om det är något jag vill ha hjälp med.
Vissa dagar är jag bättre på att komma på undanflykter än att faktiskt skriva.
Vissa kvällar har jag inte tillgång till papper och penna, men då försöker jag tänka tre saker för mig själv istället.
En del tillfällen är det jättelätt att skriva, vissa dagar känns så händelselösa att det är nästan omöjligt.

Men, faktum är, att om jag skrivit kvällen innan, så känns det bättre att vakna upp dagen efter, lättare att sätta sig på vagnen till jobbet, och inte så svårt att hålla peppen uppe.

Kanske har det bara blivit några lyckoträffar nu,eller så gör det faktiskt skillnad.
Vilket som är det inte så väldigt tidskrävande, och jag kan aldrig tänka mig att det är dåligt att tänka på vad man är tacksam för, och att komma på saker man gjort bra under dagen.
Så jag tänker fortsätta skriva.
Och försöka sluta med undanflykterna.

1 Comments:

Blogger .perpotator said...

Vara tacksam är en av sakerna som gör att man mår bättre som människa. Bra jobbat där.

21/6/07 08:54  

Skicka en kommentar

<< Home