denise

söndag, juni 03, 2007

låt inte ditt dåliga liv gå ut över mig,hörru!

Jag blev så ledsen innan ikväll. Orsak: en av västtrafiks chaufförer.
Jag satt på busshållsplatsen och väntade, och när jag såg bussen komma längre bort, reste jag mig och gick fram dit bussen alltid stannar annars, där bussen ska stanna.
Bussen saktade in, men istället för att stanna, som en busschaufför ska göra när han kommer till en hållplats där det står någon och väntar, fortsatte han att sakta rulla framåt cirka 20 meter så att jag var tvungen att gå efter, osäker på om han skulle stanna alls eller bara gasa iväg efter en stund.
Redan där var det ju väldigt förudmjukande. Behöva gå bredvid bussen medan resten av passagerarna stirrade.
När f***-chauffören till sist stannade, på ett övergångsställe, blockerandes en parkeringsinfart, var jag framme vid dörren fem sekunder efter att dörren öppnats, och det jag möts av när jag kommer in är ett väldigt otrevligt "rör på dig!".
Jag blev så chockad att jag inte visste vad jag skulle svara så jag gick bara in och satte mig, tyst och med tårarna på väg.
Men det första jag gjorde när jag kom hem var att skicka iväg ett klagomål till västtrafik.
Jag är inte typen som i första taget klagar på saker, men det där var oacceptabelt, och fick mig att känna mig väldigt liten och utsatt.
Och jag förtjänar inte att känna så.

3 Comments:

Blogger Christin said...

¨Man älskar allt som har en mailadress :) jävla karl. Du gjorde helt rätt och jag tycker som du, du förtjänade inte det där alls. Jag måste erkänna att jag är måttligt trött på folk som inte tar ansvar för sitt eget humör.

4/6/07 01:13  
Blogger Bella said...

Det är ju super dåligt!! Idiotgubbe!!!! Jätte bra att du klagar ju! Såhär får det inte gå till. Det som många busschaffisar inte över huvud taget fattar är att de faktiskt har ett serviceyrke!!! kram på dig!

4/6/07 09:07  
Blogger JuliaGusti said...

Men Gud vilket praktpucko! Helt rätt att skicka ett mail!

Jag menar visst, vem som helst kan ha en dålig dag, men han hade lika gärna kunnat hålla käften helt och hållet. Inte ta ut det på folk som inte förtjänar det!

4/6/07 20:32  

Skicka en kommentar

<< Home