denise

torsdag, mars 01, 2007

ingen toppenvecka precis

Förbaskade fastighetsbolag! Nu när dom till sist var anträffbara så hade dom inte "hunnit" kolla mitt papper än och kommer inte hinna göra det förrän i början på nästa vecka, vilket alltså betyder att jag inte kan flytta in på lördag. Så glad man kan bli. Jag vet inte ens vad det är dom måste kolla? Att han får lov att hyra ut i andra hand är redan klart, det är bara jag som ska "godkännas". Godkännas? Det är ju ändå han som hyr ut till mig som har ansvaret för att jag sköter mig. Suck..Pappersarbete..

Morgonen har annars varit rent djävulsk, gått och lipat en massa på jobbet idag, när det blev som värst fick jag smita in på toan en stund och lugna ner mig, kan ju inte skrämma bort kunderna från butiken med mitt tårstrimmiga ansikte. Trött som jag vet inte vad har jag också varit, med påsar under ögonen ner till knäna ungefär.
Men sen ringde då han och berättade att jag inte kan flytta in ännu, och sedan ringde jag mamma efter jobbet och berättade om dels det, och dels om vad som hänt i tisdags.
Oh vad jag har dragit mig för att göra det, hon menar alltid väl, men det hon säger för att trösta kan bli så väldigt fel att jag blir sur på henne istället. Men idag funkade det, jag berättade allt jag inte berättat förut, jag grät och lyssnade, och när vi lade på, då kände jag det...
Ilska som kom krypande, inte jättestarkt, men jag har inte gråtit sedan dess iaf.
Och ilska i det här läget är bra, mycket bra. Det brukar resultera i produktivitet och jävlar-anamma. Och det är precis vad jag behöver nu för att inte trilla längre ner i den svarta, svarta grop jag är i.
Om inte det här vänder snabbt igen, ska jag nog hinna få gjort en massa såna där tråkiga saker som jag annars drar mig för att ta tag i.
Det är bra.