denise

fredag, november 10, 2006

Får se om det blir något

Hmm.. jag har egentligen inte en aning om vad jag ska skriva nu så får se om det över huvud taget blir något av det här, eller det blir så illa att jag vägrar lägga upp det på bloggen utan raderar alltihop istället. Jag känner bara att jag vill skriva, något, vad det nu blir för något.

Har haft en väldigt lugn fredagskväll, fixade lite god mat (väldigt gott blev det ska tilläggas,tortillas). Hade från början tänkt poppa lite popcorn och kolla på film. Jag kom så långt som till popcornen, men den enda film som jag kunde hitta på tv var Legally blond 2. Jag uthärdade ett tag sedan gick det bara inte längre och jag övergav tvn och popcornen, som jag plötsligt inte var sugen på längre, för te och dator istället. Och nu har jag suttit jag vet inte hur länge och läst andras bloggar, känns som ett mycket bättre sätt att tillbringa kvällen på än att se den filmen ( ni som tycker om den får ursäkta, men jag klarar det bara inte, inte idag).

Är trött och seg idag och orkar inte riktigt ta mig för något, har uppbådat tillräckligt med krafter för att posta blanketter som alfakassan vill ha, till mina förra arbetsgivare, och handlat mat. Sedan tog det stopp, om man inte räknar med matlagningen, som i ärlighetens namn var väldigt enkel och snabbt utförd.
Undrar över om segheten har att göra med utgången igår kväll, men i så fall är jag verkligen ännu mer ovan vid festligheter än jag anat. Jag var trots allt hemma klockan 24, gick visserligen inte och lade mig direkt men sent blev det faktiskt inte. Och inte tycker jag att alkoholen kan påverka så mycket heller, jag drack ett glas vin och en drink, det är ju ingenting!
Nej, jag är nog bara trött och seg ändå, det är i alla fall den versionen jag tänker klamra mig fast vid. För om det är gårdagskvällen som har påverkat mig på det här viset så är det riktigt illa. Hur ska jag då orka med att vara ute till sena natten/tidiga morgonen igen?

3 Comments:

Blogger Maria said...

Ååå, om det är så ska vi träna upp dig :) Inte för att vi är ute så överdrivet ofta, men det blir några glas vin då och då... ;)
Ses snart!

12/11/06 12:10  
Blogger JuliaGusti said...

Oj Maria. Nu låter vi ju som alkoholister helt plötsligt. (Vit månad?)

Och du....bloggar behöver inte handla om så värst mycket... :) Det är det som är det fina. Märkligt ändå hur lätt det är att skriva jättemycket om absolut ingenting...

13/11/06 17:55  
Blogger denise said...

Tränas upp låter toppen :D

16/11/06 00:50  

Skicka en kommentar

<< Home