denise

söndag, december 17, 2006

ensamtid

Jag har varit seg, oengagerad och rent ut sagt tråkig idag, förlåt till er jag umgåtts med, det var absolut inte sällskapet det var fel på :)
Däremot känner jag att det nog blivit för lite ensamtid senaste, och att det är därför jag inte riktigt orkar anstränga mig socialt, i alla fall inga längre stunder.
Jag behöver dom där pauserna ibland. Stunder när jag är själv, inte behöver prata med någon, inte behöver ta hänsyn till någon, och är på hemmaplan.
Det behöver inte vara under speciellt lång tid, bara det blir någorlunda ofta.
Men balansen är inte enkel, blir det för mycket ensamtid blir det bara tråkigt, och jag känner mig just ensam. Och att ha sällskap lite för ofta, är mycket bättre än att ha sällskap för sällan.
För ensamhet är inget roligt..