denise

onsdag, december 20, 2006

uppföljning

Ja, igår var jag alltså på intervju. Och eftersom att jag är jag, hade jag lyckats pricka in att bli förkyld, just igår. Som tur var gick det ganska bra under den timmen jag var där, jag nös inte intervjuaren mitt i ansiktet eller något åt det hållet.
Jag var där i en timme ungefär och hann med frågor om allt mellan hur mina vänner skulle beskriva mig till om jag hade drog eller alkohol-problem. Varför frågar dom det? Om jag hade haft sådana problem så hade jag ju ändå knappast svarat ja, eftersom att man hamnar på en jobbintervju för att man vill få ett arbete, och att säga att man har den typen av problem är ju att garantera att man inte får ett jobb..

Hon jag pratade med var i alla fall väldigt trevlig och jag kände mig ganska så avslappnad, och det blev inte enbart prat koncentrerat på själva frågorna hon ställde, utan lite mer allmänt också vilket kändes bra, känns ju som ett bättre sätt att få reda på hur jag är.

Det är väldigt svårt att gissa hur det gick, fick lite blandade känslor, vissa delar kändes väldigt bra och lovande, vissa mindre bra. Men jag känner att nu har jag gjort vad jag kan, nu ska hon ringa och prata med mina referenser, och i mitten av januari får jag förhoppningsvis besked.

Tack för alla tummar hållda! :D