denise

måndag, december 18, 2006

aha...

Hela eftermiddagen har jag känt mig oförklarligt ledsen och nere, och jag har grubblat och grubblat över vad som varit fel. Gått igenom dagens händelser i tankarna för att försöka lokalisera källan till den tråkiga känslan, men inte direkt kunnat komma på något.
Jag gick på stan för att köpa de sista julklapparna, och kände en klump i halsen och tårar på väg, nästan hela tiden. Den enda ljuspunkten var när jag råkade stöta på pojken inne på Nordstan, och blev kramad.
Men nu när jag kom hem, och satte mig ner, kom jag på det.
Jag tror att jag håller på att bli förkyld.
Den här negativa känslan kom sig inte av en händelse, det var min kropp som sa ifrån att den inte mådde riktigt bra.
Och nu när jag väl identifierat det känns det mycket bättre.
Köpte en lite tidig julklapp till mig själv idag i form av en bok, och lyxade till det i mataffären genom att köpa en påse chips, så nu ska jag sätta mig i soffan med en filt, lite te, och läsa och knapra chips.
Det är den bästa förkylningskuren ;)