denise

tisdag, mars 20, 2007

Avskaffa pengar,nu!

Fick mitt lönebesked idag.
Nästa månad får jag vara glad om jag kan leva på havregrynsgröt.
Suck, någon, snälla köp min bil! Jag behöver verkligen dom pengarna nu.
Har gått och grubblat hela dagen på hur jag ska göra. Imorgon ska jag kolla om jag har rätt till bostadsbidrag hade jag tänkt. Det är steg ett.
Steg två är att få nytt jobb, ett jobb jag faktiskt kan överleva av. Jag söker, så förhoppningsvis dyker det snart upp något.
Det här med oro för pengar är ändå ganska så nytt för mig, men hur orkar människor ha det så, kanske år efter år?
Antar att det är för att man måste. Men jag hade blivit tokig, jag har tillräckligt att tänka på ändå.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Eftersom du enligt egen utsago bakar så gott bröd och pizza så är det bara sätta upp ett stånd på stan och börja sälja... Kanske tjänar hur mycket pengar som helst (=

/Per
http://pellevanten.spaces.live.com

20/3/07 18:39  
Blogger denise said...

bra tips ;)

20/3/07 18:53  
Blogger Christin said...

Jag vet hur du känner dig. Jag har själv haft en skakig ekonomi i ett par år och undrar när mitt uppsving ska komma. Jag tror det börjar brännas :) jag har börjat med en ny metod. Det är så att jag vill bli författare och har alltid drömt om det. Jag tänker göra mitt mål, min dröm, tydlig för mig, sen tänker jag att denna dröm kommer att förverkligas och slutligen, jag tänker agera som om jag redan är författare. På så sätt försvinner de rädslor och förutfattade meningar och hinder som innan legat i vägen, jag är redan i mål och då blir det mycket lättare att hamna där jag vill. Positivt tänkande. Det har faktiskt gått bra hittills, jag har ju ett jobb nu, och en kille, och en större lägenhet att flytta till, och katter. Inna befann jag mig på botten. Så, jag överlämnar detta guldägg till dig och hoppas att det ska ordna sig för dig också :) det känns jobbigt nu, men vet du vad du vill göra, vart du vill, att du vill träffa någon, vet jag att du kommer att göra det en dag. Det kommer att bli bra :)

21/3/07 20:16  

Skicka en kommentar

<< Home