denise

måndag, november 20, 2006

Förbannade Alfa-kassa!

Samtal på Alfa-kassan:

person 1: Jag har en helfestlig idé! När vi ska be folk om årsanmälningar så skriver vi ett datum i brevet då papperna ska vara inskickade som inte alls stämmer med verkligheten!

Person 2: Haha, du är för rolig! Har vi riktig tur kanske någon tror att dom faktiskt har ganska gott om tid, och så kanske dom missar en utbetalning pga det.

person 1: Jag sa ju det, helfestligt!



Hahahaha...jättekul, verkligen...Får jag inga pengar den här månaden blir jag väldigt, väldigt sur...
Jag måste verkligen hitta ett jobb nu så att jag slipper den här skiten..

1 Comments:

Blogger JuliaGusti said...

Men Gud!! De gör verkligen sitt allra yttersta för att göra ens liv bara sådär lite extra piffigt.

När jag gått på a-kassa i c:a ett halvår var det nåt snille som hittade på att jag glömt skicka in ett intyg som skulle varit inne för flera månader sedan (som jag vet att jag skickat in) och de tänkte då dra tilbaka mina utbetalningar. Jag fick ringa och jaga folk i uppåt en hel vecka innan de till slut erkände att det var de som slarvat bort pappret... Go figure.

20/11/06 13:37  

Skicka en kommentar

<< Home