denise

fredag, november 17, 2006

ny frisyr!

Nu har jag äntligen varit hos frisören och klippt ny frisyr! Inte jätteolik den gamla, men det känns nytt och fräscht, fått bort alla kluvna toppar också så att det inte ser så slitet ut..Skönt!

Blev en impulsbokning igår, var nog lika bra annars hade det väl aldrig blivit av. Det var mitt sällskap som skulle visa var han brukade klippa sig (eftersom att jag pratat mycket om att göra det det senaste), och när vi stod där och kollade på prislistan i fönstret så föreslog han att jag skulle gå in och boka en tid på en gång. Och efter en liten stunds funderande blev det så. Så jag gick in, fick en tid till idag, och nu är jag glad och nöjd!

Jag hade dessutom en väldigt trevlig frisörska, så trots att jag knappt varit i en frisörsalong förr (vågar nästan inte erkänna det, men har låtit mamma klippa mig innan), så kände jag mig lugn och säker på att det skulle bli bra.
Hon hade också bott i Göteborg en dryg månad så blev mycket prat om hur det är att vara nyinflyttad och hur svårt det är att hitta nya vänner, som inte är pojkvännens vill säga.
Vi försökte komma på bra tips till varandra, men kom väl inte fram till så mycket mer än att det kanske kunde vara en bra idé att gå någon kurs. Hon tänkte sig franska, jag tänkte mig inredning eller design av något slag.

Nu ska jag gå och fixa litegrann, ikväll ska nämligen jag, mitt hår och ett litet gäng med trevligt folk ut och roa oss!