denise

fredag, januari 19, 2007

maten

Det blev ju en bra dag det här!
Vakna upp (visserligen lite för tidigt för min smak) bredvid den jag älskar mest.
Hade visserligen lite smått ont i magen en stor del av förmiddagen,men det väljer jag att ignorera totalt i beskrivningen av min dag.
Sedan gick jag ut på långpromenad på gator och stigar jag aldrig varit förut, njöt av solskenet och hörde fåglarna kvittra.
Jag hade med mig min mp3-spelare men lyssnade inte på en enda låt, den kändes alldeles överflödig.
Gick inom mataffären på hemvägen, det är ett ställe jag har börjat uppskatta mer och mer det senaste, det finns ju så mycket att välja på om man bara kollar lite! Och framför allt, har lite fantasi.
Och jag är den förste att erkänna att jag inte är så bra på att utnyttja min fantasi när det gäller mat, för jag har alltid tyckt att det mest är ett nödvändigt ont, gott ibland, javisst, men inget jag vill lägga ner speciellt mycket tid på.
Men, jag känner att ett litet intresse så smått börjar spira, lite nyfikenhet.
Sen om det kommer leda någonstans återstår att se, kanske att det blir ett av mina kortvariga intressen, kanske att jag mött en ny kärlek.