denise

lördag, januari 13, 2007

mer..

Jag har klurat vidare på det jag påbörjade i förra inlägget.
Och det är nog inte så att jag inte vet alls vem jag är, att det jag trott innan om mig själv varit fel.
Det stämmer fortfarande, däremot så känner jag att där finns mer att hämta, att det finns saker med mig som jag av någon anledning tryckt undan, gömt för både mig och omvärlden.
Jag vet inte riktigt varför, men troligtvis av samma anledning som så mycket annat, rädsla, ovilja att sticka ut.. Eller nja, ovilja är inte riktigt rätt ord, jag skulle gärna sticka ut från mängden, men vågar inte.

Och jag vet inte riktigt vad, jag bara känner att där finns något, något som jag gärna vill rota fram, se vad det är för något.
Sen är ju frågan hur man ska bära sig åt, hur hittar man något sånt?
Meditation?
Är ju inte precis som när man inte hittar sina nycklar, att man kan leta igenom fickor och lådor.
Var ska man leta?
Och hur vet man om man hittar något?