denise

tisdag, januari 02, 2007

lokalsinne någon?

Jag borde nog fått karta och kompass i julklapp istället för hushållsprylar, jag har ingen nytta av dom om jag inte hittar hem först.
Jag började i Munkebäck där jag varit på utbildning för nya jobbet, och när jag skulle hemåt vid 17.30 var jag visst så snurrig i huvudet att jag satte mig på fel buss..Och inte märkte det förrän efter 40 minuter ungefär, då började det kännas väldigt fel helt plötsligt. Till mitt försvar ska sägas att jag aldrig varit i den delen av stan innan vad jag vet. Jag trodde att jag var på väg till Eketrägatan, men hamnde mot Angered till (tror jag). Inte riktigt åt rätt håll om man säger så.
I alla fall så kom jag ju på det och hoppade av bussen illa kvickt. Det gick naturligtvis inga bussar tillbaka på evigheter så jag började gå, och gå. Tror minsann att det närmade sig minusgrader också, var halt och is på vattenpölarna.
Jag promenerade i ca 45 minuter (väldigt skön promenad faktiskt), hade min mp3, samma mp3 som distraherat mig så att jag inte märkte vart jag åkte visserligen, men kan inte skylla allt på den känner jag.
Sen kom jag till slut fram till en busshållsplats där det faktiskt kom en buss (!), och åkte med den till Gamlestadstorget, och därifrån med vagn till centralen. Sen fick jag springa lite också för att hinna med nästa vagn som till slut tog mig hem..Ett par timmar senare än väntat, men det spelade ingen som helst roll då. Så gott att till slut få fixa till lite mat till min stackars, väldigt hungriga mage och sedan sjunka ner i soffan med min tallrik.
Och ett stort glas juice.

2 Comments:

Blogger Ella said...

Men oj stackarn då :)
Känner igen det där allt för väl. Något liknande hände mig de första veckorna här uppe i Gbg. Du fick en sightseeing (hm hoppas det stavas så? är snurr efter allt itunes blaha) i alla fall, hehe. Godnatt!

3/1/07 01:08  
Blogger JuliaGusti said...

Det är utflykter som dessa som gör att man lär sig :)

Se det såhär, nu har du sett Angered också. Det räcker med en gång...

3/1/07 10:29  

Skicka en kommentar

<< Home