denise

fredag, januari 26, 2007

ändrade planer

Idag skulle jag och älsklingen åkt ner till mina föräldrar och min bror i halland, och stannat över helgen. Umgåtts med dom och gått på fest, men blev lite sista minuten-ändringar. Han känner sig inte så kry, och som säkerligen de flesta vet är det inte så kul att resa då, då vill man vara hemma, antingen i sängen eller soffan.
Besvikelsen var först ganska så stor, och när jag ringde till mamma för att berätta hördes den även där. Hon hade planerat middagen efter vårt förmodade besök, men inte värre än att den också kan vänta till en annan helg, och nog i största allmänhet sett fram emot att få ha sin dotter hemma några dagar.
Jag hade först funderingar på att åka själv, men det hade ju inte blivit ens i närheten av vad jag önskat av helgen, hade ju sett fram emot att få åka hem med honom, och att åka själv hade nog mest blivit ett stort antiklimax. Nu blir lösningen att resan är uppskjuten till annan helg för oss båda två. Och kvällen kommer troligen innehålla film, chips, dip och mys..Tillsammans :D
Känns som en alldeles utmärkt lösning nu när jag har fått fundera lite på det.

2 Comments:

Blogger Lottomannen said...

Filmkväll med godis och mys är inte alls illa :-)

/lasse

27/1/07 21:08  
Blogger Ella said...

Hoppas att helgen blev bra ändå :)
Det blir inte alltid som man planerat och visst kommer besvikelsen. Men det kommer fler helger som tur är!
Hoppas att du inte fastnat ute i någon läskig skog med dålig bil som jag nästan gjorde ikväll :( Godnatt.

28/1/07 00:10  

Skicka en kommentar

<< Home