denise

tisdag, mars 06, 2007

bättre

Jag ville verkligen inte vakna idag, för jag var så rädd att idag skulle bli som igår.
Men jag verkar faktiskt stabilare, mindre känslig idag, så jag hade nog inte behövt vara nervös.
Jag kan inte hantera mig själv när det blir så mycket som igår, det blir helt enkelt inte många rätt, och så får jag skämmas efteråt när jag lugnat ner mig.
Inte så att jag inte tycker att jag har någon rätt att bli upprörd, för det tycker jag, men jag behöver tänka mig för vart jag riktar det, och på vilket sätt.
För jag vet mer än väl att även om lusten att såra är väldigt stark just då, så kommer jag inte må bättre av det, för jag står verkligen inte ut med att göra människor varken ledsna, besvikna eller sårade. Jag mår ofrånkomligen ännu sämre efteråt.
Och när det går ut över människor jag träffat två gånger i hela mitt liv, ja, då är det uppåt väggarna fel, även om det är någon jag inte tycker om.

Jag visste inte att jag hade det här i mig, och det skrämmer mig.