denise

torsdag, april 12, 2007

Underbara natur!

Idag åkte jag och D till Botaniska trädgården.
Underbart väder, varmt och soligt, och betydligt mer växter och blommor som kommit igång att växa än jag anat.
Så rofyllt att gå runt i långsam takt, stanna till för att kolla upp ett växtnamn, beundra en blomma, och sedan sakta strosa vidare.
När vi kom till andra änden av botaniska fortsatte vi ut i skogen där.
Och jag känner verkligen att skogen är där jag hör hemma, egentligen. Jag gör ett gästspel i stadsmiljö nu några år, men sedan, kanske när det är dags att börja tänka på att bilda familj, vill jag tillbaka ut till något naturskönt och lugnt område.
Jag vill bo i anslutning till skog, i ett hus, inte en lägenhet. Sen.
Hur jag vill leva nu passar bra i staden, bara det finns möjlighet att åka ut i naturen, till lugnet, när det behövs och önskas.
Det är nog så att det bor en liten skogsmulle i mig :)