denise

tisdag, november 21, 2006

åh,dessa kvällar...

Har klarat av dagen riktigt bra faktiskt. Var tungt när jag vaknade och mindes allt. Mådde illa av det, av att minnas gårdagen.
Blev dock bättre ju längre tid som gick, och hade till och med några stunder jag kände mig glad, inte över detta då så klart.
Men nu, när folk som jag pratat med på nätet börjar logga ut för att gå och lägga sig.
Nu när det börjar närma sig tid för att jag ska gå och lägga mig.
Nu blev det tufft..riktigt jobbigt.. Slängde just hans tandborste, slutgiltligt, slut..Kan inte ha den liggande där bredvid min, för svårt..För tungt..För påminnande..
Ska gå och lägga mig, ensam med mina farhågor, min ensamhet. och jag vill inte, vill inte behöva släcka lampan och krypa ner under täcket. Det blir för mycket, för ensamt, för jobbigt.
Vart ska jag ta vägen?