denise

tisdag, januari 30, 2007

aldrig nöjd

Suck, först blir jag nere för att jag inte får jobba så mycket som jag hade hoppats, tycker att det är jobbigt att ha så lite pengar, och hur ska jag klara mig osv.
Sedan när dom ringer och ger mig fler jobbtimmar, så känns inte det alls bra det heller.
Det känns bara jobbigt och som att det tar så mycket tid från mig. För börjar man klockan sex på morgonen är det inte bara timmarna man jobbar som försvinner, flera timmar på kvällen innan får man också räkna bort, bara för att man måste lägga sig så väldigt tidigt, och sen kan man nästan räkna bort tid från efter jobbet också då man är så trött att man bara somnar i soffan.
Sen var det ingen tid kvar.

Men vad är det jag vill egentligen? Jag vill ju jobba, men vill inte att det ska tid från annat. En svår ekvation att lösa. För att inte säga omöjlig.
Men bästa lösningen är nog att hitta ett jobb jag verkligen tycker är roligt, för då blir det ju mer att det tillför något än tar bort.

Ja, jag behöver hitta ett annat jobb.

1 Comments:

Blogger JuliaGusti said...

Känner igen det där...

Jag tror att om man hittar ett jobb då man känner att det är ok att hänga där. Liksom det är ok att hänga hemma. Om man har schyssta kollegor som det är roligt att träffa även om det är stressigt. Och om man känner att det inte gör så mycket att gå dit på måndag morgon.

Då har man nog ett rätt ok jobb...

31/1/07 10:40  

Skicka en kommentar

<< Home