denise

tisdag, mars 06, 2007

En annan del av världen

Så olika två dagar kan vara, så olika tankar om dyker upp, som i två parallella världar.
Om man bara ser till ytan, alldeles lika, om man ser till insidan, något helt annat.
Idag har jag kunnat se fram emot saker.
Jag har känt att det här kommer bli riktigt bra, bara vissa saker reder ut sig (som flytten till exempel).
Jag har på ett annat sätt kunnat se de saker som inte varit bra, de saker som inte kunnat leda oss någon annanstans än hit, inte med all vilja i världen.
Jag vet att jag kommer få dagar igen när jag är tillbaka i den andra världen,många sådana.
Men att denna världen börjar veckla ut sig känns hoppfullt.
Det kommer bli bra till slut tror jag.

1 Comments:

Blogger Maria said...

Klart det blir bra till slut... man får fokusera på det på de bra dagarna... på de dåliga går det ju inte så då är det bara att hålla ut!
Vi kan i alla fall ha lite roligt under tiden, tills du är helt på banan igen :)

6/3/07 21:19  

Skicka en kommentar

<< Home