denise

onsdag, november 29, 2006

Ibland är kvällarna långa

Så var det dags att känna sig ensam igen, hade så gärna velat ha någon speciell bredvid mig i soffan framför tv:n ikväll.
Känns som att jag inte får ut mer än kanske hälften av underhållningen när jag sitter där själv i ena hörnet av soffan. Med en filt visserligen, men ensam under filten.

Blev så besviken på det där med jobbet innan, jag verkligen avskyr när man inte kan lita på folk, människor som luras, allt för egen vinning,mer pengar.. Varför är det så viktigt? Varför måste man försök dra med andra ner?
Allting uppbyggt i pyramider och lögner och hårt kämpande människor, som bara bytas ut när de inte orkar mer. Ja, personalomsättningen är väldigt hög där.. Åh, jag orkar inte bry mig mer om det där nu, jag blev inte indragen, nu glömmer jag och söker vidare efter jobb, på annat håll.

Hade varit så skönt med en kram. Bara släppa allt och bli kramad.. Närhet..

Jag saknar närheten..

5 Comments:

Blogger JuliaGusti said...

Ensamheten är jobbig, i alla fall ett tag. Men det blir faktiskt lättare det också. Jag har kommit till ro med min ensamhet och börjar uppskatta vissa småsaker igen. Tystnaden till exempel.

Den skrämde mig till en början men nu är den bara behaglig :)

Man kan skratta högt åt skämt på TV ändå. Och sedan skratta igen för att man skrattar högt för sig själv, och så vidare... Rätt kul.

30/11/06 00:20  
Blogger Maria said...

Ja jag håller med Julia... man lär sig uppskatta det på sitt alldeles egna sätt.

Och... fast de inte betyder samma sak så bjuder jag på många kramar! :)

30/11/06 08:56  
Blogger denise said...

Julia: :) ja det är sant, skratta åt sig själv kan man ju göra ganska ofta faktiskt. och jag har ju faktiskt varit en person som innan uppskattade ensamhet väldigt mycket, att kunna sitta en hel kväll och bara läsa böcker utan att behöva ta hänsyn till att någon kanske tycker man är tråkig.så det ska nog bli bra det här.

Maria: kramar uppskattas alltid! :D

30/11/06 11:43  
Blogger Ella said...

Åh suck. Det där med att hitta ett jobb eller ensamhet är inte alltid det lättaste. Men bara för att det finns någon där hemma kan man ändå känns sig ensam. Hm som jag, han är där men ändå inte. Men vi ska inte snacka om mig nu.
Ska börja leta lite jobb jag med, vi kan leta tillsammans :)

Kram på dig!

30/11/06 17:47  
Blogger denise said...

Ella: gärna leta tillsammans :D
och jag vet att ha någon inte automatiskt betyder att man inte känner sig ensam..men är nog i det stadiet just nu när jag idealiserar ganska mycket :P

30/11/06 18:34  

Skicka en kommentar

<< Home