denise

onsdag, november 29, 2006

jobbintervju

I förmiddags ringde det från ett av företagen jag har sökt jobb på via arbetsförmedlingens hemsida, och de bad mig komma på intervju imorgon.
Blev jätteglad först, men sen började jag söka på internet för att ta reda på mer om dom, och jobbet som säljare där för att kunna vara förberedd inför intervjun.
Nu är jag inte så glad längre utan nästan rädd.
Har hittat en hel del inlägg och diskussioner om detta företaget och andra inom samma koncern. Och ca 90% är negativt. Det är prat om hjärntvätt, varningar om att hålla sig borta, långa arbetsdagar med enbart provisionslön, att man själv får betala för resor till de olika företagen man ska sälja till, att de är väldigt trevliga tills dess att man försöker säga emot om något, då utfrysning.
Så jag vill inte jobba där längre, så klart,men frågan är om jag ska gå på intervjun ändå bara för att få träning (har aldrig varit på arbetsintervju förut), eller om jag inte ens ska våga mig på det. Känns lite riskabelt.
Och det känns så typiskt att när jag äntligen får respons från något av jobben jag sökt, så blir det av ett sådant här företag. Det är så man kan gråta...

2 Comments:

Blogger JuliaGusti said...

Åh vad störigt!

Du skulle ju kunna gå dit ändå i och för sig, bara för att - som du sade - få lite träning.

Men det kanske bara känns som bortkastad tid också...

30/11/06 00:18  
Blogger Ella said...

Oj då. Hoppas att det ska gå bra ändå!

30/11/06 17:45  

Skicka en kommentar

<< Home