denise

söndag, november 26, 2006

Nu får jag skärpa mig

åh, jag måste försöka vända tillbaka dygnet igen! Jag mår inte bra av att sova så här länge. Problemet är nog inte främst att jag har svårt att somna på nätterna, jag borde kunna gå upp i lite mer vettig tid ändå och ändå få hyfsat med sömn. Jag vaknar ju faktiskt tidigare, men går inte upp ändå..
Jag ska bara vila lite till..Jag går upp om tio minuter..Så varmt och skönt här under täcket..Jag har ändå ingen tid att passa...
Jag är bra på det där med dåliga ursäkter för att inte gå upp i tid, och sen när jag till slut bestämmer mig för att gå upp är jag tröttare än någonsin, och tvingar mig upp ändå bara för att klockan ger mig dåligt samvete.
Och då tar det evigheter innan jag vaknar till ordentligt och faktiskt får något gjort, om det alls händer den dagen.
Så det måste jag ta itu med.

Dessutom måste jag försöka börja äta mer regelbundet igen, jag får inte gå ner i vikt.
Föresten, går jag ner i vikt vågar jag inte åka hem till föräldrarna till jul, då låter dom inte mig åka till göteborg igen :P

Så, nu är alltså planen att tvinga upp mig själv lite tidigare på morgonen, och att äta mer ordentligt.

Ge mig en dos självdiciplin, tack!