denise

onsdag, november 22, 2006

Jag kom på att jag glömt

Fick en riktigt bra idé innan idag! Nämligen att gå på bio, trots att jag inte hade något sällskap. Och jag menade inte det där på ett sarkastiskt sätt nu, det var faktiskt en bra idé.
Det fick mig nämligen att minnas något väldigt viktigt som jag tappat bort de senaste veckorna.
Jag kom pånytt på att jag klarar mig själv. Att jag faktiskt är väldigt stark i mig själv, och inte behöver andra för att kunna komma någonstans, även fast det naturligtvis underlättar och gör allt mycket roligare att inte vara ensam. Men, jag är viss i att jag, om jag är så illa tvungen, kan själv.

Det var den vissheten som gjorde att jag vågade åka iväg på språkresa efter skolan, till ett nytt land utan att riktigt veta vad jag hade att vänta, och utan att känna någon.
Men jag tänkte att det allra värsta som kunde hända var att jag inte skulle lära känna någon (och det är ju faktiskt ganska otroligt), och om det skulle bli så så skulle jag klara det ändå, även fast det hade blivit 6 långa veckor..

I alla fall, med den vissheten känner man sig ganska trygg...

4 Comments:

Blogger Ella said...

Var åkte du på språkresa?

22/11/06 23:50  
Blogger denise said...

bournemouth i södra england :D

23/11/06 00:09  
Blogger Maria said...

Det är det coolaste, att kunna umgås bara med sig själv. Man är ju i gott sällskap så vad är det värsta som kan hända? :)

23/11/06 20:43  
Blogger denise said...

ja,man vet ju vad man får ;)

23/11/06 23:08  

Skicka en kommentar

<< Home